you don't need to be a hero.
Pogoda i czas
Aktualna temperatura oscyluje w granicach 23-27°C

Mamy czerwiec 2023 roku.

ogłoszenia
13-08
Nowy regulamin! [czytaj dalej]
18-08
Przenosiny! [czytaj dalej]


Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanika
Autor Wiadomość
Administrator


Wysłany: 2018-03-23, 23:03   Mechanika

MECHANIKA

Kiedy musimy wykonać rzut kostką, a kiedy możemy go sobie odpuścić?

» Zawsze, gdy używamy swojej umiejętności na postaci drugiego gracza bez jego zgody i może ona powodować uszczerbek na zdrowiu bądź ją zabić - rzucamy kostkami. (Włącza się w to mieszanie w myślach i ogólnie umiejętności pomarańczowych, oczywiście wszystkie walki itp.) Umiejętności pomarańczowych zawsze wymagają rzutu.

» Zawsze, gdy używamy naszych umiejętności w celu zniszczenia naszego otoczenia, wpłynięcia na jakiś jego element dla własnych korzyści. (np. łamanie szyfrów; powodowanie spięć w systemach alarmowych; podpalenie budynku, żeby pozbyć się napastników)

» Zawsze, gdy postać odbywa trening umiejętności, chyba że mg stwierdzi inaczej.

» MG zadecyduje, że jakiś gracz ma wykonać rzut.

Kiedy nie trzeba rzucać kośćmi?

» Wszelkie zabawy związane z umiejętnościami- maleńkie rażenie prądem, “parzący” uścisk dłoni, przenoszenie czyichś rzeczy telekinezą, czy w przypadku zielonych zabawy z elektroniką.

» Jeżeli podczas sesji gracze dogadają się co do umiejętności i oboje zgodzą się na np. pominięcie jakichś rzutów kostką podczas użyć na sobie (czyszczenie pamięci na życzenie chociażby, czy droczenie się Pomarańczowego z Zielonym poprzez wyrzucanie tego pierwszego z umysłu drugiego, poparzenia na życzenie).

Ważne:

Każda z postaci na start dostaje kilka umiejętności. Weźmy jako przykład żółtych, Na start dostali oni odporność na elektryczność, czyli jeśli żółty zaatakuje innego żółtego za pomocą mocy, to ten nie odniesie obrażeń. Są to umiejętności, które działają bez rzucania kostkami.

Jak i gdzie rzucać kostką?

1. przed rozpoczęciem posta trzeba kliknąć przycisk widoczny na screenie


2. Następnie wchodzi się w odpowiedź. W szybkiej odpowiedzi nie macie potrzebnego przycisku, trzeba wejść w normalną i kliknąć "pokaż okno (...)"


3. Pojawi się okienko, gdzie przy pierwszym rzucie trzeba będzie się zarejestrować na stronie i dodać Caledonię do listy for, na których chcesz rzucać kostką. Dopiero wtedy pojawią się pola, które trzeba wypełnić jeśli chce się rzucić kostką. Przy następnych rzutach będzie wymagane tylko zalogowanie się. W pierwszym oknie wkleja się link, który skopiował się przy kliknięciu w przycisk pokazany na pierwszym punkcie.


4. Po wypełnieniu i kliknięciu "losuj" wyskoczy kod do skopiowania na forum. Kopiuje się go i wrzuca do posta.


Rzuty bez podania, na którą umiejętność się rzuca, będą negowane przez MG niezależnie od wyniku.

To teraz czas na tłumaczenie zależności między wyrzuconymi oczkami, poziomem na jakim dana postać ma umiejętność, a tym, co w praktyce dzieje się na fabule.

Mając 1 poziom jakiejś umiejętności, przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 10, umiejętność nie wychodzi, w efekcie czego mg, bądź gracz określa co dokładnie się stało. np. gracz mógł chcieć rzucić piorunem w drzewo, rzucił kostką, lecz wypadła mu za mała suma oczek, w efekcie trafił sojusznika piorunami w plecy.

Jak to wygląda w praktyce? Co piszemy pierwsze, post, czy rzut?

1. Piszesz post i chcesz użyć umiejętności.
2. Żeby wiedzieć, co napisać musisz rzucić kostką, więc wchodzisz w okno odpowiedzi i rzucasz kostką tak, jak zostało to opisane wyżej. Pamiętaj, że kostkami rzucamy tylko raz dla danego użycia umiejętności, a rzuty, które nie zostaną podpisane, na co są, będą unieważnione przez MG.
3. Skoro już znasz wynik rzutu kostką wiesz już, co odegrać. Pamiętaj o tym, żeby w samym poście wyraźnie wyróżnić użycie umiejętności kolorem, pogrubieniem, pochyleniem, bądź podkreśleniem.
4. Na samym końcu posta fabularnego wrzucamy kod z rzutem wygenerowanym w okienku odpowiedzi.

UWAGA!

Przy nieudanym rzucie MG ma prawo wtrącić się graczowi w efekty jakie przyniesie nieudany rzut i zrobić trochę więcej zamieszania, ot żeby urozmaicić trochę grę. W końcu nikt nie jest nieomylny i wpadki zdarzają się każdemu.

Rozpiska zależności między liczbą oczek wyrzuconych na kostkach, a poziomem postaci.

1 Poziom umiejętności - Umiejętność udaje się po wylosowaniu cyfry 10; 11; 12;

2 Poziom umiejętności - Umiejętność udaje się po wylosowaniu cyfry 8; 9; 10; 11; 12;

3 Poziom umiejętności - Umiejętność udaje się po wylosowaniu cyfry 7; 8; 9; 10; 11; 12;

4 Poziom umiejętności - Umiejętność udaje się po wylosowaniu cyfry 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10; 11; 12

Przy wyrzuceniu 1; 2; 3 umiejętność nie powodzi się.

Przy umiejętnościach bezpoziomowych - wynik parzysty oznacza, że umiejętność się udała; nieparzysty, że umiejętność się nie powiodła.

Umiejętności ostateczne zawsze się powodzą.

Kostki jednak nie decydują o wszystkim. Są na forum sesje bez rzutów kostkami, gdzie prowadzone są rozgrywki stricte storytellingowe, gdzie to MG decyduje, czy dana akcja się powiedzie, czy nie. Dodatkowo w sesjach, gdzie kostki są używane, Mistrz Gry może wam dodać, bądź odjąć do 3 punktów od wyniku kostki.
Od czego to zależy? Od tego, jak jest napisany Twój post. Jeśli jest on poprawny językowo, wykorzystujesz w nim informacje, które MG podrzuca Ci przez całą sesję, prowadzisz postać zgodnie z tym, co było opisane w KP, to jest bardzo prawdopodobne, że MG doceni twoje opisy i doda Ci punkty do następnego rzutu na umiejętności. Działa to też w drugą stronę, jeśli twoje odpisy nie są poprawne językowo, są lakoniczne, nie nawiązują w ogóle do poprzednich postów MG, twoje odpisy opóźniają rozgrywkę i postać nie wykorzystuje informacji od MG, a do tego grasz nią niezgodnie z opisem z KP, albo po prostu jeśli twoja postać jest ranna, bądź torturowana, to MG ma prawo odjąć Ci punkty i utrudnić tym samym rzuty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Forum zostało otwarte 15.08.2016r. || Forum zostało ponownie otwarte 10.02.2018r.
Właścicielem kodu nagłówka oraz ogłoszenia jest Spenny, a kod dopasowała Kelly z pomocą Leen. Grafikę wykonała Lama. Zakładki należą do Noritoshiego, a system notyfikacji do Leen.
iGrowl, SweetAlerts2, Linecons